یک مشاوره کسب و کار کوچک با مشتریان یک استراتژی را می سازد، بر روی برنامه ریزی و حل مسئله کار می کند و به مشتریان کمک می کند تا مهارت های کسب و کار و دانش را توسعه دهند. این موضوعات از طراحی یک مدل کسب و کار یا طرح بازاریابی، تا تعیین کردن تکنیک های بازاریابی استفاده می کند و نحوه استفاده از آنها را محدود خواهد کرد. شما اغلب به مشتریان کمک می کنید تا یاد بگیرند که چطور پروژه ها را برنامه ریزی و پیاده سازی کنند. یک مشاوره کسب و کار کوچک مشاوره می دهد، مهارت ها و اصول کار را با مشتری را آموزش می دهد. تا نتایج عملی و تفکر استراتژیک را افزایش دهد.
مشاوره کسب و کار کوچک به مشتریان کمک می کند تا با ایجاد تمرکز بر پیشرفت شخصی، موفقیت را ایجاد کنند: مدیریت زمان، خرابکاری (مانند تعویق و انحراف در کار)، یافتن اصول کاری، تصمیم گیری و اقدام به کار را برای شما ارائه می دهد. هنگامی که کلاه مشاوره خود را میگذارید، توصیه نمی کنید بلکه تنها پیشنهاد می دهید که چگونه یک کسب و کار کوچک راه می افتد و به مشتری کمک می کنید پاسخ ها را از درون خود پیدا کند.
قانون های بین المللی مشاوره کسب و کار
بین ICF (فدراسیون مربی بین المللی) یک مشاوره کسب و کار کوچک در اصل آنچه که افراد در جهان درباره ان فکر می کنند این است که “مربی کسب و کار کوچک” است .در مورد عنوان ها مجبور نیستید حتما رعایت کنید مگر اینکه شما بخواهید دقیقا تعریف ICF را دنبال کنید. شما می توانید خود را یک مشاور، مشاوره دهنده، مربی یا کوچ بنامید، و اکثر مشتریان متوجه خواهند شد که به این معنی است که به آنها کمک می کنید مشکلات را حل کنید و کسب و کار خود را نیز رونق می دهید. نتایج کسانی که با مشاوره کسب و کار به موفقیت رسیده اند را نگاه کنید. مشاوره کسب و کار رویکرد جدیدی را در زندگی شما وارد می کند.
شما باید مهارت های مشاوره ای و مهارت های مربیگری را به منظور موثر بودن و ارزش واقعی به کار ببرید. من بیش از 20 سال با صاحبان میکرو کسب و کار و کارفرمای انفرادی کار کرده ام و به ندرت پیدا می کنم کسی را که به مربیگری و مشاوره نیاز ندارد.
این درست است: آنها تقریبا هرگز به من مراجعه نمی کنند و برای مربیگری مستقیما درخواست می کنند. آنها از مشاوره کسب و کار میپرسند آنها از مشاوره عملی و طوفان مغزی را در درون خود بوجود آورده اند. اما در جستجو برای پیدا کردن راه حل ها و نقشه کشیدن یک استراتژی، صاحبان کسب و کار کوچک در حال قدم زدن هستند. مگر اینکه آنها به توسعه شخصی و توسعه کسب و کار بپردازند و این راه منجر به موفقیت خواهد شد.
فهرست برای تبدیل شدن به یک مشاوره کسب و کار کوچک
در اینجا لیستی از مواردی که باید در هنگام شروع یا رشد کارآموزی مشاوره کسب و کار کوچک کسب کنید را در نظر بگیرید
با مهارت خود شروع کنید
شما نمیتوانید یک مشاور مؤثر باشید اگر ارزش کسب و کار کوچک خود را ندانید. در آموزش مداوم خود بی رحم باشید شما تقاضای بیشتری می کنید و می توانید هزینه های بالاتری را براساس نفس دانش و تخصص تان بدست آورید.
سطح تجربه خود را بررسی کنید
نادرست است که کسب و کار کوچک خود را رها کرده و به دنبال یک کسب و کار دیگر که در ان تجربه ندارید بروید. هنگامی که در کارتان تجربه ای ندارید به کسب و کار خود بپردازید . هنگامی که سطح بالایی از تخصص در یک موضوع خاصی را ندارید به دنبال آن نروید. یک متخصص با 10،000 ساعت تجربه نسبت به موضوع خاصی متخصص نامیده می شود. اگر از هفته کاری 40 ساعته سنتی خود به عنوان حاکم خود استفاده کنید، به این معنی است که شما باید حداقل 5 سال تجربه کامل را با موضوع کسب و کار کوچک خود داشته باشید تا خودتان یک متخصص شوید.
دکتر مهدیه اسدی مقدم دکترای روانشناسی بالینی
برای تعیین وقت با شماره 09199691648 تماس بگیرید
هدف خود را تعیین کنید
پیش از اینکه شما در طراحی کسب و کار خود و مشتریان شرکت کنید، متوجه شوید که میخواهیدشما یک مشاور کوچک کسب و کار هستید و چرا شما میخواهید به این مشتریان کمک کنید. آیا انها دارای هدف خاصی هستند؟ انگیزه شما چیست؟ دانستن این امر جالب است که شما با ضربه های سریع و اجتناب ناپذیر در مسیر کسب و کار خود و خدمت به مشتریان خود گام بردارید.
تعیین اینکه “موفقیت” به نظر می رسد برای شما شخصا. اتفاق می افتد:
چشم خود را بر روی هدف نگه دارید. تعریف موفقیت از شخص به فرد متفاوت است. یک زمان برای تجسم کردن تمام راه هایی که یک تجربه مشاوره موفق در زندگی شخصی و حرفه ای شما آشکار خواهد شد، بکشید.
از طریق مشاوره کسب و کار یک طرح کسب و کار بنویسید
از طریق تمام مراحل همان کاری که می توانید با یک مشتری انجام دهید، طرح کسب و کار خود را نیز بنویسید. چیزهایی که باید در نظر بگیرید: چه قالب قانونی شما استفاده می کنید، مأموریت و دیدگاه اصلی شما چیست، پیشنهادات شما، مدل های قیمت گذاری و سود شما چقدر است. منابع مورد نیاز برای موفقیت، مانند پول، زمان، مهارت / دانش، تجهیزات و منابع انسانی را شامل می شود. اهداف و نقاط قوت را برای 1 سال، 3 سال و 5 سال تعیین کنید.
یک طرح بازاریابی بنویسید بسیاری از مشاوران کسب و کار کوچک وجود دارد. چگونه شما یک طرح قابل توجه می نویسید؟ چگونه با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کنید و ارتباط برقرار کرده و اعتماد می کنید؟ آیا تنها از تکنیک های بازاریابی سنتی استفاده می کنید یا ترکیبی از بازاریابی سنتی و اینترنت؟ کدام یک از 100 تکنیک موجود، بهترین نتایج را به دست خواهند آورد؟ چقدر بازاریابی (در هر دو زمان و پول) سرمایه گذاری می کنید؟ اهداف بازاریابی شما چیست؟ مقاله من در مورد چگونگی انتخاب بهترین تکنیک های مشاوره کسب و کار مشاوره است. شما قطعا با افرادی کار خواهید کرد که هم دارای نقاط ضعف و قوت هستند بنابراین مشاوره کسب و کار به شما کمک بسیاری خواهد کرد که به هدفتان برسید.